چه ترکیبی در داخل بیو انعقادها/بیوفلوکولانت ها بیشترین کمک را به فرآیندهای انعقاد و لخته سازی دارد؟

بیو انعقادها و بیوفلوکولانت ها اقلام جایگزینی هستند که می توانند جایگزین استفاده از منعقد کننده ها و لخته های شیمیایی رایج شوند. انعقادهای زیستی/بیوفلوکولانت ها را می توان از حیوانات، میکروارگانیسم ها و گیاهان استخراج کرد. علاوه بر این، بیوکاگولانت‌ها/بیوفلوکولانت‌ها ویژگی‌های خاصی دارند که به فرآیندهای انعقاد و لخته‌سازی کمک می‌کنند. ترکیبات فعال داخل بیوکاگولانت ها/بیوفلوکولانت ها متفاوت بوده و با مکانیسم های کاری خاص، از جمله خنثی سازی بار، انعقاد جارویی، جذب، پل زدن، و لخته سازی پچ مطابقت دارند. این مقاله مروری ویژگی‌های بیوکاگولانت‌ها/بیوفلوکولانت‌ها از منابع مختلف و عملکرد آن در درمان آلاینده‌های مختلف را خلاصه می‌کند.

علاوه بر این، این مقاله در مورد ترکیبات و گروه‌های عملکردی بیوکاگولانت‌ها/بیوفلوکولانت‌ها که می‌توانند به مکانیسم‌های کاری آن‌ها مرتبط باشند، بحث می‌کند. چندین گروه و ترکیب عملکردی در بیو انعقادها / بیوفلوکولانت ها در این مقاله مروری و همچنین ارتباط بین گروه ها / ترکیبات برجسته شده با مکانیسم های انعقاد-لخته سازی ذکر شده برجسته شده است.

علاوه بر این، شکاف‌های دانش کنونی در مطالعه زیست‌انعقادکننده‌ها/بیوفلوکولانت‌ها و رویکردهای آتی که ممکن است به‌عنوان دستورالعمل‌های تحقیقاتی عمل کنند نیز مورد تأکید قرار می‌گیرند. انتظار می‌رود این مقاله مروری اطلاعاتی را در مورد ویژگی‌های لخته‌سازهای زیستی/بیوفلوکولانت‌ها ارائه دهد، که ممکن است به تمرکزی در بهینه‌سازی برای دستیابی به عملکرد بالاتر در کاربرد آتی فرآیندهای انعقاد-لخته‌سازی تبدیل شود.

واژه‌های کلیدی: مکانیزم منعقد کننده طبیعی؛ حذف آلاینده ها؛ تصفیه فاضلاب؛ تصفیه آب.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *