تصفیه خانه پساب چیست؟

تصفیه خانه پساب چیست؟

تصفیه خانه پساب نیز شناخته می شود که با نام ETP یک فرآیند تصفیه فاضلاب (WWTP) است که برای تصفیه فاضلاب استفاده می شود. این بیشتر در صنایعی مانند داروسازی، نساجی و مواد شیمیایی که در آن آلودگی شدید آب وجود دارد، استفاده می شود. تصفیه خانه پساب نقش بسزایی در تصفیه فاضلاب صنعتی و همچنین فاضلاب خانگی دارد. مواد آلی، مواد معدنی، فلزات سنگین، روغن و گریس، ذرات معلق و سایر آلاینده‌ها در فرآیند تصفیه فاضلاب یک کارخانه ETP تصفیه می‌شوند . تصفیه شیمیایی، تصفیه بیولوژیکی، ترکیبی از تصفیه شیمیایی و بیولوژیکی و تصفیه حرارتی انواع مختلفی از تصفیه خانه های فاضلاب هستند.

 نمودار جریان فرآیند و فرآیند کار کارخانه تصفیه پساب (ETP)

ETP Plant چگونه کار می کند؟

رویکرد مفهومی تصفیه شامل حذف ذرات معلق، مواد آلی محلول و جابجایی لجن برای دفع است. فرآیندهای مختلف درگیر عبارتند از:

EQUALIZATION : هدف مخزن یکسان سازی تعادل پساب خام از واحدهای مختلف فرآوری است. فاضلاب در یک مخزن پساب مخلوط موجود جمع آوری می شود و به یک مخزن هوادهی موجود پمپ می شود که به عنوان یک مخزن همسان سازی نیز عمل می کند. هواکش شناور برای همگن کردن پساب قبل از پمپاژ آن به مخزن خنثی سازی برای تصفیه استفاده می شود.

کنترل pH : مقدار pH پساب باید بین 5.5 تا 9.0 باشد، طبق دفتر استانداردهای هند (BIS). خنثی سازی pH برای اصلاح pH فاضلاب استفاده می شود.

برای زباله هایی که اسیدی هستند (PH پایین): از بازها برای اصلاح pH محلول استفاده می شود.

در مورد ضایعات قلیایی (PH بالا): از اسیدها برای اصلاح pH محلول استفاده می شود.

انعقاد : انعقاد تکنیکی است که شامل افزودن سولفات آلومینیوم مایع به آب تصفیه نشده است. این باعث می شود که ذرات ریز خاک پس از مخلوط شدن به هم بچسبند. این مجموعه از ذرات با هم ترکیب می شوند تا ذرات بزرگتر و سنگین تری تولید کنند که به راحتی از طریق ته نشین شدن و فیلتراسیون حذف می شوند.

رسوب گذاری : آب در این فرآیند به آرامی حرکت می کند و باعث می شود ذرات سنگین به ته نشست شوند. لجن به ذراتي گفته مي شود كه در ته ظرف جمع مي شوند.

فیلتراسیون : فیلتراسیون فرآیند عبور آب از فیلتری است که ذرات را حذف می کند. فیلترها از لایه های شن و ماسه ساخته شده اند. شستشوی معکوس برای تمیز کردن این فیلترها به طور منظم مورد نیاز است.

ضد عفونی : قبل از ورود به سیستم توزیع، آب ضد عفونی می شود. کلر برای ضد عفونی و ضد عفونی آب استفاده می شود.

خشک کردن لجن : رسوب مواد جامد را جمع آوری و ته نشین می کند و سپس به بسترهای خشک کن منتقل می شود. هنگامی که ضخامت لجن به حدود 300 میلی متر می رسد، شارژ لجن باید متوقف شود و بستر باید جدا شود تا تبخیر طبیعی آن را خشک کند. این تقریباً ده روز طول می کشد.

برای هر گونه شک یا سوال محصول، لطفا با ما تماس بگیرید. می توانید با شماره 9650608473 بگذارید   تماس بگیرید، یا در صورت تمایل درخواست خود را در enquiry@netsolwater.com .

Netsol Water Solution یک تولید کننده، فروشنده و تامین کننده تصفیه خانه فاضلاب و فاضلاب در نویدا بزرگ، اوتار پرادش، هند است. با جدیدترین و بهترین فناوری، ما به عنوان تولید کننده کارخانه RO تجاری ، تولید کننده RO صنعتی ، تولید کننده کارخانه تصفیه فاضلاب ،   کارخانه تصفیه پساب پیشرو هستیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *